Beeldzorg voor zorg op afstand

Op afstand zorg bieden met Video connect

Vcare biedt een krachtig en modern communicatieplatform, afgestemd op de wensen van zorgverleners (zoals verpleegkundige, huisarts, apotheker, etc.) in heel Nederland. De coronacrisis heeft blootgelegd hoe fragiel ons zorgsysteem kan zijn. Gelukkig biedt het Vcare connect platform een uitbreiding op de reguliere zorgverlening, revalidatie, zelfstandig wonen en thuiszorg, in de vorm van Video connect, oftewel beeldzorg (zorg op afstand). De kracht van het Vcare communicatieplatform is integratie, samen met de mogelijkheid om eenvoudig te upscalen. Werken vanuit één omgeving met complete integratie met uw telefonie of tablet en uw bestaande HIS of HAPIS systemen. Maar we gaan verder, door zelfs nog een integratie te bieden met numerieke bellersinformatie (geboortedatum, dossiernummer, etc.) en een single-sign-on met uw Microsoft 365 account. Op deze manier gebruiken wij al bestaande, slimme systemen die u het werk niet alleen efficiënter maken, maar ook makkelijker zodat er meer tijd overblijft voor de kerntaken.

Het voordeel van beeldzorg voor de huisarts? Schaalbaarheid!
Hoe prettig is het om op te kunnen schalen tussen calamiteiten en bij noodsituaties? Of wanneer iemand klachten heeft en verplicht in huis moet blijven? Het platform van Vcare connect is zo gemaakt dat de eindgebruiker (zorgverlener) vanuit het cloudplatform aanvullende opties kan selecteren om zijn of haar dienstverlening beter aan te kunnen passen aan de huidige situatie. Zo is in het geval van de Covid-19 uitbraak zorg op afstand enorm belangrijk geworden voor het aanvragen van een behandeling voor de cliënt thuis. Het is een basisvoorziening om cliënten altijd de juiste zorg, medicatie en kwaliteit te kunnen blijven bieden via mobiel, iPad of computer en laptop en dat hij of zij kan mee kijken. Dankzij veilig videobellen via Video connect is dit mogelijk voor alle huisartsen, huisartsenposten en andere organisaties in Nederland.

Ontdek Vcare Integrator

Waarom kiezen voor beeldzorg bij Vcare

Vcare heeft een gerenommeerde reputatie in de zorg, met name bij veel huisartsenposten in Nederland. Ruim 65% van alle huisartsenposten in Nederland gebruikt Vcare connect en dat percentage blijft groeien, omdat steeds meer zorgprofessionals de voordelen ontdekken van Vcare applicaties. Veilig beeldbellen heeft sinds de uitbraak van het coronavirus een toevlucht genomen en wij zien grote interesse in onze oplossingen. En over de veiligheid hoeft u zich geen zorgen te maken: Vcare voldoet aan het ISO27001 en NEN7510 keurmerk en daarmee waarborgen wij de hoogst mogelijke veiligheid privacy van persoonlijke gegevens. Bovendien bieden wij een 99% uptime van onze verbindingen. Gebruikt u huisartsinformatiesystemen? Wij bieden onder andere een eigen koppeling met HiX, het EPD van Chipsoft, en het HIS systeem Medicom van PharmaPartners. Meer weten over deze koppelingen? Maak een afspraak met een adviseur of bel ons op 088-4800900.

Afspraak maken met Vcare

Geen ingewikkelde koppelingen in uw telefonieomgeving

Met de Vcare Scheduler zit u niet vast aan ingewikkelde koppelingen en schakelingen in uw telefonieomgeving. Op het moment dat een patiënt naar bijvoorbeeld een waarneemdienst belt, zorgt het systeem dat deze patiënt automatisch wordt doorgeschakeld naar de collega of arts die op dat moment dienstdoet.

Door middel van een automatische kalendersturing, wordt de patiënt automatisch doorgeleid naar de collega die op dat moment bereikbaar is of dienst heeft. Scheduler biedt de ideale oplossing voor roosterplanningen waarin wisselende collega’s dienst hebben. Hierbij kunt u denken aan een waarneemdienst, bereikbaarheidsdienst, storingsdienst, nachtdienst, calamiteitendienst of een thuiszorgplanner.

De in- en uit gesprekken worden op basis van de vooraf bepaalde roosterplanning doorgezet naar de dienstdoende medewerker(s) of praktijk(en). Met Vcare Scheduler bent u daarom ook niet afhankelijk van het verplicht in- en uitloggen van medewerkers. En mocht er onverwacht een wijziging zijn in deze planning, dan kan deze direct via de webapplicatie aangepast worden, en is deze meteen actief.

Kortom, Vcare connect biedt u een oplossing welke een groot gebruiksgemak biedt als bijvoorbeeld thuiszorgplanner voor cliënten. Naast deze oplossing bieden we verschillende andere applicaties en ziekenhuis software, die het verlenen van zorg makkelijker maken. Deze applicaties zijn volledig geïntegreerd tot één centrale communicatieoplossing, toegankelijk vanuit één beveiligd webportaal. Zowel zorgverlening als communicatie vindt steeds meer online plaats. Voor toekomstbestendige communicatieoplossing kunt u, als organisatie, hierop inspelen door uw applicatielandschap te vullen met de tools die Vcare connect u biedt.

Neem contact met onze adviseurs
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

Waarom kiezen voor telefonie van Vcare:

  • Vcare maakt gebruik van een goed betrouwbaar en redundant netwerk, waardoor wij een uptime van 99% kunnen bieden.
  • Vcare werkt enkel samen met partners die uitstekende dekking bieden.
  • Dankzij Vscan kunnen wij u inzicht geven in uw belanalyse, zodat u ziet wat u daadwerkelijk nodig heeft.
  • 24/7 support – 365 dagen per jaar.

Vraag een vrijblijvende Vscan aan en krijg inzicht in uw huidige verbruik. Dan heeft u helder in kaart wat uw belminuten zijn, uw kosten en dataverbruik. Op basis van deze analyse kunnen wij u een gepast voorstel bieden met kostenbesparende tips, uitstekende dekking in het hele land en optimale gesprekskwaliteit. Ook overtuigd over de voordelen van beeldzorg? Neem hier contact op om een demo in te plannen. Werken bij Vcare? Bekijk dan deze vacatures.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Onze verkoopadviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen en wensen voor goede communicatieoplossingen in de zorg.

Contact