‘Volledige samenwerking tussen uw Vcare communicatieomgeving en Medicom of Hapicom’

Integratie Vcare met Hapicom en Medicom van PharmaPartners

Vcare biedt door het partnerschap met PharmaPartners zowel een integratie met het HIS Medicom als het HAPIS Hapicom.

De integratie tussen Vcare en de omgevingen van PharmaPartners, Medicom en Hapicom, biedt een zeer rijke koppeling waarmee u middels single-sign-on direct bent ingelogd in uw PharmaPartners-omgeving en uw toestel (werkplek), u kunt bellen vanuit uw PharmaPartners omgeving, bij een inkomende oproep worden direct de patiëntgegevens getoond, u heeft de mogelijkheid om het dossier te openen, de agenda te openen en om alle mogelijke patiënten bellend onder dit telefoonnummer te laten zien.

Hoe werkt het in de praktijk?

De integraties met Medicom en Hapicom werken op dezelfde manier:

Single sign on voor het telefoontoestel en het HIS Medicom/HAPIS Hapicom

Na het inloggen in uw PharmaPartners omgeving, wordt u ook ingelogd op het toestel dat op uw werkplek staat.

U ziet uw naam ook in het toesteldisplay verschijnen.

integratie met HIS medicom pharmapartners en vcare

Click to dial – bellen vanuit Medicom/Hapicom

Door de integratie tussen uw HIS/HAPIS en uw communicatieomgeving, is het mogelijk om direct vanuit Medicom of Hapicom een belopdracht te starten. U klikt in het HIS of HAPIS op een telefoonnummer, en de belopdracht wordt direct naar uw Vcare omgeving gestuurd: het toestel begint te rinkelen en u ziet de uitgaande oproep verschijnen in Vcare Operator.

Patiënt zoeken op basis van het telefoonnummer

Bij een inkomende oproep verschijnt er rechts onder in beeld een pop-up met hierin het nummer van de beller. Indien dit nummer voorkomt in de database van Medicom of Hapicom, worden de gegevens ook direct in deze pop-up getoond. U ziet dan de naam van het contact, de arts bij wie deze patiënt is ingeschreven, en de geboortedatum.

In de pop-up staan ook 3 knoppen: ‘Dossier’, ‘Agenda’ en ‘Patiënten’. Klikt u op ‘Dossier’, dan opent direct het patiëntendossier. Klikt u op ‘Agenda’, dan opent de agenda. In de agenda kunt u vervolgens een vrij tijdslot aanklikken, waarna de gegevens van de beller direct worden overgenomen. Zo kunt u snel en eenvoudig een afspraak inplannen. Direct een afspraak inplannen kan ook vanuit het dossier, als deze als eerste geopend is.

Indien u klikt op de knop ‘Patiënten’, dan worden alle patiënten getoond die gekoppeld zijn aan het telefoonnummer waarmee is gebeld. Als voorbeeld: bij een nummer dat gekoppeld is aan een woonverband, worden meerdere patiënten getoond. Hiermee kunnen ook de gegevens van de moeder worden weergegeven als zij belt voor haar dochter, of van een zorgverlener die belt voor één van de cliënten.

Vcare Integrator PharmaPartners highlights

Single sign on
voor het telefoontoestel en Medicom/Hapicom

Click to dial
bellen vanuit Medicom/Hapicom

Patiënt zoeken
op basis van het telefoonnummer

Ontdek ook:
Operator

Uw receptioniste of assistente kan met deze webbased toepassing gesprekken vanaf de PC afhandelen

Vcare Operator
uw eigen online operator dankzij de software van vcare

Vcare applicaties