Veilig beeldbellen met Vcare connect

Veilig videobellen in de zorg

Videobellen in de zorg is in een aantal gevallen echt ideaal. Voor zowel zorgverlener als patiënt. Mensen hoeven niet naar het ziekenhuis of de praktijk toe, en u als zorgspecialist bespaart tijd en voorkomt overvolle wachtruimtes dankzij een online beeldverbinding.

Veilig beeldbellen in de zorg is daarentegen niet altijd even vanzelfsprekend. En dat vinden we bij Vcare enorm zonde, want gesprekken voeren via videobellen middels een e-consult heeft meerwaarde voor zowel zorgspecialisten als voor patiënten. Bijvoorbeeld bij vragen over medicijnen en eventuele bijwerkingen, vragen die wél belangrijk zijn, maar geen haast hebben of brandende vragen waarbij een patiënt online zelf antwoorden vindt die mogelijk tegenstrijdig zijn.

Een videogesprek met een patiënt via een videoverbinding via laptop, tablet of smartphone biedt de voordelen dat u de patiënt ziet en hoort (en andersom). Online videobellen heeft onder andere het potentieel om kosteneffectieve en gemakkelijke zorg te bieden. Tegelijkertijd zijn er vragen over de veiligheid, privacy en vertrouwelijkheid van het beeldbellen in de zorg ( Vcare voldoet aan ISO27001 en NEN7510 ).

Ga naar Video connect

Vcare connect – veilig videobellen in de zorg

Beeldbellen is over het algemeen een onderdeel van een pakket van een veilig digitaal ondersteuningssysteem of zorgcommunicatieplatform. Bij Vcare niet perse. De handige applicatie werkt zowel geïntegreerd alsook standalone, dit betekent dat veilig videobellen ook voor niet-klanten beschikbaar is. Al aan het begin hebben we bij het maken van de applicatie hier mee rekening gehouden zodat het voor iedereen te gebruiken is.

Zo maken we zorg op afstand in Nederland steeds flexibeler. Deelnemers (in dit geval de patiënt) hoeven niets te downloaden of te installeren. En u hoeft alleen maar op het knopje ‘versturen van de link’ te klikken. Hetzelfde geldt voor de patiënt. Wanneer een beveiligde uitnodiging voor een videoconsult wordt verstuurd, hoeft hij of zij ook alleen maar op een linkje te klikken. Zo maken we veilig videobellen in de zorg eenvoudiger en toegankelijker, met behoud van de veiligheid omtrent persoonsgegevens. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de gratis digitale beeldgesprekken via whatsapp of facetime.

Afspraak maken met Vcare

Veilig beeldbellen in de zorg met Vcare connect

1. Om een video consult met een patiënt te starten, verstuurt u een beveiligd link voor video consult eenvoudig via e-mail óf SMS, in het geval een patiënt een laptop, tablet of mobiele telefoon gebruikt.
2. Tijdens het consult kunt u ervoor kiezen om een eenzijdige of tweezijdige verbinding te gebruiken. Daarbij kunt u de beeldverbinding tijdens het gesprek veranderen. Wilt u toch overschakelen naar tweezijdig contact of wilt u uw eigen camera uitzetten om over te schakelen naar eenzijdig videoverkeer? Ook dat kan.
3. Deze mogelijkheden en oplossingen zijn er ook voor de patiënt. Tijdens een video consult is e de keuze om beide camera’s van de smartphone van de patiënt gebruikt worden.

Maak een afspraak
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

Een flexibele oplossing voor zowel patiënt als zorgverlener

Vcare maakt het de toegang tot en de coördinatie van de specialistische zorg in het hele systeem een stuk eenvoudiger. En dat vanzelfsprekend geheel vertrouwelijk middels gebruik van eigen gegevens en een veilige link. Niet geheel onbelangrijk: e-consults zijn volledig te declareren.

Om de meerwaarde in te zien voor een organisatie of huisartsenpraktijk met patiënten en uitleg te krijgen over de verschillende toepassingen van het e-consult, neemt u gerust contact met ons op, bij Vcare adviseren wij u graag over hoe we zorg op afstand eenvoudiger en flexibeler kunnen maken en helpen we u graag op weg.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Onze verkoopadviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen en wensen voor goede communicatieoplossingen in de zorg.

Contact