Telefonie
voor de Apotheek

De moderne apotheek met Vcare

De zorg in Nederland is enorm aan het veranderen. Zaken als kwaliteit, toegankelijkheid, bezetting en betaalbaarheid staan regelmatig onder druk. Tel daar nog eens de toenemende werkdruk bij op, de problematiek rond innovatie, digitalisering en de strenge wet- en regelgeving, en we kunnen spreken van een reële verandering binnen de zorgsector in Nederland. Ook apothekers zien de traditionele werkvormen veranderen.

Slimmer samenwerken dankzij digitalisering
De komende periode zetten apothekers steeds vaker in op het verbeteren va de onderlinge uitwisseling van medicatiegegevens van patiënten. Het gaat dan vaak om samenwerking tussen de eigen apotheek en huisarts, maar ook tussen de eigen apotheek en dienstapotheek tijdens de ANW-dienst. Het doel is om zowel huisarts als apotheker beter samen te laten werken, om zo de patiënt optimaal van dienst te kunnen zijn. Praktijken en apotheken kiezen steeds vaker voor dezelfde databases en informatiesystemen. We zien dat apothekers en huisartsen die werkzaam zijn binnen dezelfde regio, vaak gezamenlijk overgaan op hetzelfde apothekers- en huisartseninformatiesysteem om samenwerking te vergemakkelijken.

Lees meer over ANW telefonie

Telefonie apotheek 2.0

Door alle coronamaatregelen zien we in de praktijk dat medewerkers van apotheek vaker de mogelijkheid krijgen om toch thuis te werken, als onderdeel van het coronabeleid. Voorheen was dit eigenlijk ondenkbaar, omdat volgens de Geneesmiddelenwet farmaceutische handelingen op een apotheek uitgevoerd moeten worden. Maar door de pandemie zijn de regels versoepeld en mogen apothekers nu ook thuis werken. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft het toegestaan dat apothekersassistenten thuis recepten mogen verwerken voor hun cliënten.

Dit brengt wel een risico met zich mee ten aanzien van de veiligheid. Want goede databeveiliging in de zorg is ontzettend belangrijk en verplicht. Apothekers gebruiken bijvoorbeeld privé mail adressen van gmail of hotmail. Of verouderde fax oplossingen die eigenlijk niet meer veilig zijn. Het overgaan op een nieuwe werkvorm brengt dus ook een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Apothekers moeten hier bewust van zijn. Vcare kan hierbij uitstekend adviseren om ervoor te zorgen dat alle data verbindingen veilig en voldoen aan wet- en regelgeving. Met ons eigen cloudtelefonie platform profiteren onze klanten van een super veilige omgeving dat voldoet aan ISO 27001 en NEN 7510. Overigens zijn wij van mening dat een dergelijke overgang – naar thuiswerken of meer samenwerking – de uitgelezen kans is om verouderde oplossingen voor eens en altijd achter te laten.

Meer over Vcare Integrator

De juiste keuze in digitale hulpmiddelen

Kiezen is altijd een luxe probleem en dat geldt ook voor digitale hulpmiddelen. Tegenwoordig zijn er zoveel dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Maar welke zijn veilig, betrouwbaar en voor uw apotheek geschikt?  En welke dragen daadwerkelijk bij aan effectiever en efficiënter werken op de werkvloer? Zorgprofessionals zitten namelijk niet te wachten op innoveren puur om het innoveren, maar willen investeren in digitale hulpmiddelen die het werk echt makkelijker maken. Tussenoplossingen bieden hiervoor een tijdelijke uitkomst, maar verzanden op de lange termijn vaak weer in dezelfde problemen: ze zijn minder veilig, vaak niet gebruiksvriendelijk en niet toekomstbestendig.

Ons advies luidt daarom: investeer niet in tussenoplossingen, maar ga mee met nieuwe innovatieve technieken. De kernwaarden van elke digitalisering zouden moeten zijn: veilig, gebruiksvriendelijk en professioneel. Wanneer u het idee heeft dat een nieuwe techniek aan deze eisen voldoet, zit u vaak goed.

Stap over op zakelijke telefonie
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

Waarom kiezen voor telefonie van Vcare:

  • Vcare werkt enkel samen met partners die uitstekende dekking bieden.
  • Dankzij Vscan kunnen wij u inzicht geven in uw belanalyse, zodat u ziet wat u daadwerkelijk nodig heeft.
  • 24/7 support – 7 dagen per week.

Vraag een vrijblijvende scan aan en krijg inzicht in uw huidige telefonie verbruik. Dan heeft u helder in kaart wat uw belminuten zijn, uw kosten en datagebruik. Op basis van deze analyse kunnen wij u een gepast voorstel bieden met kostenbesparende tips, uitstekende dekking in het hele land en optimale gesprekskwaliteit. Neem contact met onze adviseurs voor een afspraak of stuur ons een mail.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Onze verkoopadviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen en wensen voor goede communicatie oplossingen in de zorg.

Ook een Voip verbinding?