Noodscenario oplossingen

Wat gebeurt er tijdens een noodscenario?

Zelfs in de digitale wereld van nu, kan het wel eens voorkomen dat er een storing is en je daardoor niet kunt bellen met de apotheek of dokter, terwijl je ze wél nodig hebt. Dit kan voor stress zorgen. Of erger nog…daarom zijn er voor dergelijke scenario’s oplossingen ontwikkeld, onder andere door Vcare.

Deze oplossingen voor zorgen ervoor dat een huisartsenpost of een apotheek altijd bereikbaar is, ook tijdens een storing. Dit geldt ook voor ziekenhuizen, bijvoorbeeld wanneer er een noodsituatie gevorderd moet worden. Natuurlijk zorgen instanties als deze ervoor dat ze zo min mogelijk kans hebben om slachtoffer te worden van zo’n situatie, maar de digitale wereld blijft bewegen en kan soms minder stabiel zijn.

Lees meer over e health

Veiligheidskundige tijdens noodscenario

Instanties moeten direct schakelen wanneer een storing plaatsvindt binnen het systeem. Deze storingen kunnen van alles zijn. Stroomstoringen en antennestoringen kunnen allebei een oorzaak zijn van een nood scenario. Tijdens een noodgeval kijken instanties naar andere mogelijkheden om toch bereikbaar te blijven, en zo te kunnen communiceren met de buitenwereld.

Veiligheidsdeskundigen stellen een bepaalde procedure op die alle werknemers van zorginstanties volgen. Hierdoor kunnen zij tijdens noodscenario toch succesvol opereren en dat zonder tijdsverlies. Zo kunnen zij zo snel mogelijk verder met de nodige werkzaamheden. Deze veiligheidsdeskundigen zijn een cruciale factor in het overschakelen naar een modus waarin de handelingen weer op gang kunnen komen. Zij zorgen voor een overzichtelijke structuur die indirect zorgt voor efficiëntie en duidelijkheid voor werknemers en patiënten.

Stel uw vraag aan ons team

De zekerheid van bereikbaar blijven

Organisaties, zorginstanties en veiligheidsdeskundigen weten hoe belangrijk het is om zekerheid te bieden en om bereikbaar te zijn, vooral tijdens calamiteiten. Door veiligheid en kwaliteit te bieden kunnen zij de service waarborgen en blijven zorginstanties altijd bereikbaar. Bij Vcare weten we als geen ander hoe belangrijk het is om in de zorg controle te hebben over uw bereikbaarheid en privacy. Middels zorgvuldigheid, kwaliteit en maatwerk waarborgen wij de communicatie tussen zorginstanties en patiënten.

Lees meer over veilig beeldbellen
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

Cruciale aspecten tijdens noodscenario

Bij een noodgeval moeten de verantwoordelijken op veel verschillende aspecten tegelijkertijd letten en snel kunnen handelen en schakelen. De meest cruciale aspecten moeten goed in kaart worden gebracht om zo dan succesvol door noodscenario te kunnen bewegen. Vcare zorgt voor optimale verbindingen tussen doktoren, apotheken, ziekenhuizen en patiënten.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Tijdens een noodsituatie is het van belang dat er een plan van aanpak is voor de procedures en de taken daaromheen. Kwaliteit is cruciaal, evenals een stevige fundering om op terug te vallen, en zorgt voor efficiëntie en effectiviteit rondom een potentieel calamiteit. Onze experts zijn voorbereid en weten wat zij moeten doen om het plan van aanpak gericht op te stellen.Gelukkig komt het niet vaak voor dat organisaties met een noodscenario te maken krijgen, maar het is zeker niet uit den boze want het heeft wel eens plaatsgevonden. Daarom is het altijd belangrijk om voorbereid te zijn op een noodgeval. Laat Vcare met u meedenken. Uw communicatie is onze zorg.

Vraag het onze adviseurs