Wanneer bereikbaarheid in het gedrang komt, bijvoorbeeld door een calamiteit of storing, is het van cruciaal belang dat je weet hoe je kunt handelen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn voor jouw patiënten. Wij begrijpen als geen ander dat uitval van bereikbaarheid ontzettend stressvol kan zijn, en dat jij en je collega’s in een dergelijk geval niet altijd precies weten hoe te handelen.
In dit document vind je, afhankelijk van de situatie, een stapsgewijze beschrijving voor elk mogelijk scenario.
Keuzewijzer: deze helpt je aan de hand van een beslisboom om op de best passende (nood)oplossing over te schakelen
Werkwijzer: per scenario is er een bijpassende werkwijzer die je snel op weg helpt met de te gebruiken (nood)oplossing
Zo kun je eenvoudig en snel de stappen doorlopen en je bereikbaarheid herstellen, zelfs als de storing nog niet opgelost is.
De werkwijzer is als interactieve pdf opgemaakt. Zo kunt u snel door het document navigeren door op de knoppen en hyperlinks te klikken. Op deze manier kom je nog sneller bij de te volgen stappen.
Je kunt het document ook aanvullen met eigen notities zoals bijvoorbeeld wachtrijnummers, contactpersonen,… Zo heb je alle nodige informatie meteen bij de hand.
Videotraining Noodscenario’s
Om je nog beter te ondersteunen bij het gebruik van onze noodoplossingen hebben wij voor een videotraining gemaakt. Deze training is een samenvatting van het Handboek noodscenario’s.
Om de verschillende werkwijzen zo eenvoudig mogelijk weer te geven hebben wij per noodscenario uit het handboek een verkorte trainingsvideo gemaakt. Zo bieden wij vier korte overzichtelijke filmpjes waarin onze collega Mike je stapsgewijs meeneemt door de verschillende werkwijzers.
Uitgebreidere informatie over onze applicaties kun vinden binnen PIM in onze handleidingen.