De integratie tussen Vcare en het HAPIS van Topicus zorg biedt een zeer rijke koppeling voor zorgverleners (lees: huisarts) waarmee je middels single-sign-on direct bent ingelogd in zowel Topicus als Vcare (zonder digitale software installatie), om te kunnen bellen vanuit Topicus en om gespreksopnames terug te zoeken in het HAPIS. Indien je gebruikmaakt van het Vcare Number entry uitbreiding voor een BSN-invoer in het keuzemenu, kun je ook direct het juiste patiëntendossier openen.
In de video hebben we 3 scenario’s nagebootst:
Single sign on voor PIM, het telefoontoestel en Topicus
Na het inloggen in Topicus HAP krijg je de vraag op welke werkplek je aan het werk bent. Nadat je de werkplek met overeenkomstig toestel geselecteerd hebt, start de applicatie Topicus. Tegelijkertijd start, in Google Chrome, direct PIM (pim.vcareconnect.nl) op, waarin je automatisch wordt ingelogd. Hiermee ben je ook direct ingelogd op het telefoontoestel bij de werkplek waar je zit en je ziet je naam in het toesteldisplay verschijnen.
Click to dial – bellen vanuit Topicus
Door de integratie tussen je HAPIS en de communicatieomgeving, is het mogelijk om direct vanuit Topicus een belopdracht te starten. In Topicus HAP klik je op een telefoonnummer, en de belopdracht wordt direct naar je Vcare omgeving gestuurd: het toestel begint te rinkelen en u ziet de uitgaande oproep verschijnen in Vcare Operator.
Gespreksopnames zoeken
Door de registratie in Topicus (‘Call’) zijn gespreksopnames, behorend tot een bepaalde registratie, direct te beluisteren. Hiervoor klikt u in het dossier op de gespreksopnames en het venster met de opnames die een relatie hebben met deze call opent direct.
BSN zoeken – NIEUW!
Wanneer je gebruikmaakt van de module Vcare Number entry om in het keuzemenu alvast het BSN van de beller uit te vragen, beschik je over een nog verdere integratie tussen uw HAPIS en uw communicatieomgeving.
Zodra de beller in het keuzemenu het BSN invoert, wordt deze direct, middels de elfproef, gecontroleerd op geldigheid. Het ingevoerde BSN wordt als label meegestuurd met de oproep en is zichtbaar voor de triagiste. In combinatie met Vcare Integrator Topicus verschijnt in Topicus vervolgens een knop: “Zoek patiënt met BSN uit Vcare”. Door hierop te klikken, wordt direct het bijbehorende dossier getoond. Alles uiteraard conform de AVG privacy wetgeving ten aanzien van het opslaan van gegevens.
“Deze patiëntenidentificatie scheelt tientallen seconden per oproep, wat per avond of weekend een besparing van enkele uren kan opleveren.”
Numerieke informatie over de beller eenvoudig en foutloos in uw informatiesysteem verwerken. Lees meer hier.