‘Bescherm uzelf, uw personeel en uw patiënten’

Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus, COVID-19, in Nederland, zien wij dat het telefoonverkeer naar zorginstanties fors is toegenomen.

In deze crisissituatie staan zorgorganisaties direct extra onder druk. Dat geldt zowel voor ziekenhuizen, als verpleeg- en verzorgingstehuizen en de eerstelijnszorg.

Het is een alarmerende situatie, en heel begrijpelijk dat uw patiënten zich zorgen maken en uw professioneel advies of geruststelling opzoeken.

In aanvulling op de berichtgeving van het RIVM en het Ministerie van Volksgezondheid, waarbij o.a. fysiek contact zoveel mogelijk beperkt dient te worden, helpen wij u graag om de continuïteit van zorgverlening te borgen. Daarvoor is het ook heel belangrijk dat u en uw personeel gezond blijven. Wij adviseren u dan ook graag over de aanpassingen in uw communicatieproces die u kunt doen.

Welke aanpassingen kunt u doen in uw communicatieproces om de stroom aan zorgvragen beter aan te kunnen en tegelijk uw medewerkers beschermen tegen het coronavirus?

zorg oplossingen tijdens coronavirus uitbraak
Meldtekst

Aanvullende meldtekst over COVID-19

Veel mensen bellen om informatie te krijgen. U kunt de beller de optie bieden om meer informatie te beluisteren over het virus COVID-19.

Lees meer
Video connect

Beeldzorg

Met Video connect kunt u eenvoudig en veilig een beeldverbinding maken met de patiënt. U kunt zo de situatie van de patiënt beter inschatten zonder dat er een fysieke ontmoeting nodig is.

Lees meer

Aangepaste meldtekst

Telefonische drukte ondervangen

De cijfers liegen niet: er zijn forse toenames te zien in het telefonieverkeer bij zorgverlenende organisaties, zoals huisartsenposten en huisartsenpraktijken. Om zo efficiënt mogelijk om te gaan met het toenemende telefonieverkeer, staat Vcare ook hierin voor u klaar.

Veel mensen bellen uit voorzorg of om informatie over het virus te krijgen. Om deze groep bellers van de benodigde informatie te voorzien, kunnen wij aanvullende informatie bieden in het keuzemenu. De beller wordt dan de optie geboden een informatieve meldtekst over het virus te beluisteren.

Wij kunnen een meldtekst voor u instellen die door een deskundig medisch team uit de spoedzorg is opgesteld. Wilt u zelf een meldtekst samenstellen of heeft u andere wensen? Dat is uiteraard ook mogelijk. Mocht u gebruik willen maken van een informatieve meldtekst in uw keuzemenu, dan kunt u contact opnemen op 088 4 800 900 of via info@vcareconnect.nl.

Ook triagistes en assistentes kunnen thuiswerken

Inmiddels heeft het coronavirus zich wereldwijd verspreid en kan er gesproken worden van een pandemie. Dit heeft grote gevolgen voor zowel het bedrijfsleven als zorgorganisaties. Steeds meer regio’s gaan op slot en mensen wordt, indien mogelijk, geadviseerd om thuis te werken. In Nederland zijn veel winkels en bedrijven ook gesloten tot 6 april.

Het kan voorkomen dat uw post, praktijk of afdeling tijdelijk gesloten wordt of dat het wenselijk is dat mensen thuis werken (bijvoorbeeld als zij klachten hebben en binnen moeten blijven, of om ze te beschermen tegen besmetting). Ook hierin bieden wij uiteraard een oplossing. Vcare kan u helpen thuis een werkplek in te richten, waardoor u gesprekken op de reguliere manier kunt opnemen uit de wachtrijen en doorverbinden. Wilt u gebruikmaken van deze optie? Neemt u dan contact met ons op via 088 4 800 900 of via info@vcareconnect.nl.

verbinding tussen telefonie en uw HIS systeem
van vast naar mobiel doorschakelen bij vcare

Een thuiswerkplek met een vast toestel

mobiel bereikbaar blijven tijdens covid-19 virus uitbraak

Vast-mobiel-integratie

Vcare Mobile connect

softphone applicatie vcare

Vast-mobiel-integratie

Vcare Softphone

Thuiswerkplek met een vast toestel

Vast toestel 

Deze oplossing is het meest praktisch, aangezien u vanuit huis gebruikmaakt van een vast toestel, zoals u mogelijk ook op het werk gebruikt.

De werkplek wordt thuis, of op een andere locatie, volledig ingericht zoals een reguliere werkplek in de dagpraktijk of op de huisartsenpost.

Voordelen

  • U maakt gebruik van uw computerscherm en een vaste telefoon, net als in uw normale werksituatie
  • U houdt inzicht in uw telefonieverkeer en de gespreksafhandeling via Vcare Operator
  • Een comfortabele oplossing: u kunt met een vast toestel en eventueel een headset bellen zoals u dat gewend bent

U heeft nodig

  • Een vast toestel voor thuis
  • Een UTP-kabel voor het toestel naar uw router met internetverbinding
  • Eventueel een computer of laptop voor het gebruik van Vcare Operator

Vast-mobiel-integratie: Vcare Mobile connect

Vcare Mobile connect 

Hierbij werkt u met een Mobile connect oplossing waarmee u vanuit huis, met een mobiel toestel, oproepen kunt opnemen en doorverbinden zoals op een vast toestel. Uiteraard kunt u hierbij de webbased communicatie-applicatie Vcare Operator blijven gebruiken voor een actueel inzicht in het telefonieverkeer en het afhandelen van gesprekken.

Voordelen

  • U heeft een vaste verbinding op mobiele telefoon, geïntegreerd in het Vcare platform
  • Ondanks dat u op een andere locatie werkt, bent u bereikbaar zoals gebruikelijk, ook via het reguliere telefoonnummer

U heeft nodig

  • Een mobiele telefoon met een geïntegreerde simkaart: bijvoorbeeld Nokia 3310
  • Eventueel een computer of laptop voor het gebruik van Vcare Operator

Vast-mobiel-integratie: Vcare Softphone

Vcare Softphone

U werkt met de Vcare applicatie Softphone. Ook deze oplossing werkt als een soort vast-mobiel-integratie, waarmee u vanaf uw Softphone applicatie, die u installeert op uw mobiele telefoon, oproepen kunt beantwoorden en doorverbinden zoals op een vast toestel. Ook hierbij kunt u uiteraard Vcare Operator gebruiken voor een actueel inzicht in het telefonieverkeer en het afhandelen van telefoongesprekken.

Voordelen

  • U bent op uw mobiele telefoon bereikbaar zoals op uw vaste toestel, terwijl het privé en zakelijke telefonieverkeer duidelijk gescheiden blijven
  • U heeft enkel WiFi- of een mobiele internetverbinding nodig
  • Ondanks dat u op een andere locatie werkt, bent u bereikbaar zoals gebruikelijk, ook via het reguliere telefoonnummer

U heeft nodig

  • Een mobiele telefoon met een data-abonnement
  • De applicatie Vcare Softphone
  • Eventueel een computer of laptop voor het gebruik van Vcare Operator

Vragen of gebruikmaken van onze crisisoplossingen?

Neem contact met ons op via 088 4 800 900 of via info@vcareconnect.nl

Vcare applicaties