Vcare in de zorg: maatschappelijke verantwoordelijkheid

Als je als bedrijf een groot marktaandeel hebt, ben je uiteraard trots op deze prestatie. Maar als dit marktaandeel de zorgsector betreft, moet je je ook bewust zijn van de maatschappelijke verantwoordelijkheid die je draagt. Met het marktleiderschap onder de huisartsenposten, zijn wij ons sterk bewust van die verantwoordelijkheid: voor spoedzorg in de avond-, nacht- en weekenduren is een snel en betrouwbaar communicatienetwerk (soms) van levens-, en dus groot maatschappelijk, belang.

Als wij de zorg daadwerkelijk willen ondersteunen, dan moeten we luisteren, innoveren, samenwerken en testen. Enkel zo kunnen wij gezamenlijk bouwen aan een toekomstbestendig zorgproces. Dit doen wij tegenwoordig onder een nieuwe naam: Vcare connect.

Optimale communicatie is, vooral binnen de zorg, soms van vitaal belang. De patiënt verlangt dat de zorgspecialist 24/7 bereikbaar is en de tijd neemt voor zijn of haar zorgvraag. Daartegenover wil, en om de patiënt optimaal van dienst te kunnen zijn, moet, de zorgspecialist snel en effectief kunnen communiceren met de patiënt zelf en collega’s. Bovendien draagt inzage in het medisch dossier van de patiënt eraan bij, om de zorgvraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Dit klinkt allemaal vanzelfsprekend, maar helaas is dit vaak niet het geval. De, toch al schaarse, zorgverlener staat onder enorme druk. Om kwalitatief goede zorg te kunnen blijven verlenen, is innovatie noodzakelijk. Hiervoor is een vernieuwende manier van communiceren essentieel. Het zorgproces dient hiervoor te veranderen: iets wat we alleen samen, met zijn allen, kunnen bereiken.

Onze missie is om zorgverleners zodanig te faciliteren dat zij tijd en ruimte krijgen om warme zorg te kunnen (blijven) verlenen. Onze Vcare connect communicatieoplossingen maken, ondersteund door software, werkprocessen binnen zorgorganisaties efficiënter. Onze zorgapplicaties worden ontwikkeld in samenspraak met onze zorgklanten, om zo een oplossing te creëren die onze kennis en die van de klant optimaal combineert. Want het gaat ons niet om de techniek, maar om wat de techniek voor mensen kan doen. Alleen zo kunnen wij u de oplossing bieden die u daadwerkelijk nodig heeft; ontwikkeld met zorg, voor de zorg. Zo dragen wij ons steentje bij aan kwalitatieve zorg en een gestroomlijnd proces, voor iedere zorgspecialist en patiënt. Immers: uw communicatie is onze zorg.

Benieuwd naar wat onze communicatieoplossingen kunnen betekenen voor uw organisatie?

Neem contact op
error: Deze content is beschermd.