Vcare is een toonaangevende aanbieder van veilige digitale zorgkoppelingen en oplossingen die zorgverleners in staat stellen om snel en effectief zorg te bieden. Met een sterke focus op gebruiksvriendelijkheid en veiligheid biedt Vcare geavanceerde applicaties die aansluiten bij de wensen en behoeften van zorgverleners. De Vcare Integrator MINDD verlaagt de kans op telefoontjes met niet noodzakelijke zorgvragen. Patiënten kunnen via uw website of uw meldtekst de zelftriage van ‘Moet Ik Naar De Dokter’ (MINDD) invullen. Alle relevante informatie over de situatie en de patiënt ziet u in een oogopslag. Een uitgebreid gesprek om onder meer het urgentieniveau, het BSN en de zorgvraag uit te vragen, is niet meer nodig. Dat scheelt tijd en u kunt uw patiënten direct helpen.
Waarom Integrator?
Het aantal medische zorgvragen en klachten dat bij huisartsenpraktijken en huisartsenposten binnenkomt blijft groeien. Patiënten overvragen zorginstellingen vooral met zorgvragen die met een zelfzorgadvies afgehandeld hadden kunnen worden. Dat gaat ten koste van de zorgkwaliteit, leidt tot lange telefonische wachtrijen en legt onnodige druk op de zorg.
Daarbij is het uitvragen van persoonsgegevens tijdens een telefoongesprek tijdrovend en foutgevoelig. Denk bijvoorbeeld aan het uitspellen van namen en het correct doorgeven van het BSN. Wanneer deze gegevens voorafgaand aan het telefoongesprek al bekend zijn verlagen we de druk op de zorg. Met Integrator MINDD kan het. Overigens hoeft u zich ook geen zorgen te maken om de veiligheid, deze staat centraal bij Vcare. Alle applicaties en zorgkoppelingen voldoen aan de hoogste veiligheidsnormen, waaronder de ISO 27001 en NEN 7510. Dit betekent dat de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van gegevens gewaarborgd zijn, waardoor zorgverleners met een gerust hart gebruik kunnen maken van de digitale oplossingen van Vcare.
Integrator MINDD in het kort

Fijne realiteit
Onderzoek uitgevoerd door IQ healthcare in opdracht van MINDD.
Triagegesprekken worden korter
De duur van de telefonische triage was gemiddeld 30 seconden korter (afname van 6,2% van de normale triageduur) wanneer de patiënt vooraf digitale zelftriage had gedaan.
De kracht van meldteksten
De inzet van de juiste meldtekst bewijst dat patiënten zelf de keuze maken om de zelftriage te doorlopen. Het gevolg; een vermindering van inkomende gesprekken.
Zo werkt Moet Ik Naar De Dokter
Vcare heeft de zelftriage van Moet Ik Naar De Dokter (MINDD) in Vcare Operator geïntegreerd. Patiënten doorlopen een zelftriage op uw website. Hiervoor kunnen zij zelf naar uw website navigeren of n.a.v. uw meldtekst kiezen voor een SMS met een link naar de online zelftriage.
Met de zelftriage wordt het urgentieniveau van de zorgvraag bepaald, nog voordat er een gesprek wordt gestart. Patiënten die niet noodzakelijke zorgvraag nodig hebben krijgen via MINDD een gedegen zelfzorgadvies. Urgente zorgvragers worden automatisch in een door u gekozen telefonische wachtrij geplaatst. U hoeft dan alleen nog maar het gesprek te starten. De gegevens over de patiënt en de klacht staan overzichtelijk klaar in Vcare Operator. U hoeft de informatie alleen nog maar te checken.

Maakt u nog geen gebruik van de Vcare Operator, maar hebt u wel interesse? Laat het ons vooral weten.

WERKDRUKVERLAGEND
Vcare Integrator MINDD verlaagt de kans op telefoontjes met niet noodzakelijke zorgvragen. Daarnaast krijgt u de gegevens over de patiënt en de klacht te zien in Vcare Operator. Hierdoor hoeft u niet alle informatie uit te vragen en alleen nog maar te checken.
IEDEREEN WORDT GEHOLPEN
Ook patiënten met een niet noodzakelijke zorgvraag kunnen rekenen op een gedegen en veilig zelfzorg advies volgens de CE-markering. Hierdoor wordt iedereen tijdig en efficiënt geholpen.
“Met Integrator MINDD krijg ik alleen de echt urgente telefoontjes aangeboden.”
Lieke – Triagiste

BETER VOOR DE ZORG
- Uitgebreide telefonische uitvraag is niet nodig.
- Alleen patiënten met dringende zorgvragen worden teruggebeld.
- Overzichtelijke presentatie van de zelftriage in Operator MINDD.
- Significante tijdsbesparing per gesprek.
- Aparte wachtrij optie voor patiënten die de MINDD triage hebben doorlopen.

FIJN VOOR PATIËNTEN
- Patiënten die een dringende zorgvraag hebben kunnen voorrang krijgen in de wachtrij.
- Direct duidelijkheid over de ernst van de klacht.
- Iedereen wordt geholpen. Niet urgente patiënten krijgen zelfzorgadvies.
Waarvoor is Moet Ik Naar De Dokter?
Een toekomst waarin onze zorgen om de zorg verleden tijd zijn. Een toekomst waarin iedereen van kwalitatief goede zorg kan blijven genieten. Maar dan moet er wel wat veranderen.
Volgens Ineen heeft 42% van de triagegesprekken een U4 of U5 urgentie als uitkomst. De online zelftriage tool van MINDD helpt om deze patiënten op de juiste plek en op het juiste moment te helpen: dat hoeft dus niet altijd op de HAP.
Hoewel de zorg draait om en voor mensen wordt de zelftriage via MINDD volledig online ingevuld. De zelftriage is wetenschappelijk gevalideerd. Meerdere onderzoeken laten zien dat MINDD inderdaad effectief is. Zo geeft de zelftriage 4 op de 5 keer hetzelfde advies als een triagist. Daarnaast vergroot het de zelfredzaamheid van patiënten. Meer informatie over de zelftriage, effectiviteit en het gebruik van MINDD vindt u op de website van ‘Moet Ik Naar De Dokter’.
Bron: moetiknaardedokter.nl
Naar moetiknaardedokter.nl
Tip
U kunt ervoor kiezen om urgente patiënten die de MINDD triage hebben doorlopen, voorrang te verlenen via een aparte wachtrij. Zo krijgen zij de optie om de oplopende wachttijden te omzeilen.
Interesse in Integrator MINDD?
Dankzij de innovatieve oplossingen van Vcare kunnen zorgverleners informatie snel en veilig delen, waardoor ze in staat zijn om sneller en effectiever zorg te bieden. Dit betekent kortere wachttijden, betere coördinatie van zorg en een verbeterde samenwerking tussen zorgverleners. Door de tijdsbesparing en verbeterde efficiëntie kunnen zorgverleners meer tijd besteden aan directe patiëntenzorg en betere zorgresultaten behalen. Klinkt dit interessant? Laat het ons weten.
Ik heb interesse