Met de zelftriage module “Integrator MINDD” van Vcare krijgt u alleen de echt urgente telefoontjes aangeboden. Patiënten kunnen via uw website of uw meldtekst de zelftriage van ‘Moet Ik Naar De Dokter’ (MINDD) invullen. Alle relevante informatie over de situatie en de patiënt ziet u in een oogopslag. Een uitgebreid gesprek om onder meer het urgentieniveau, het BSN en de zorgvraag uit te vragen, is niet meer nodig. Dat scheelt tijd en u kunt uw patiënten direct helpen.

Waarom Integrator MINDD?

Het aantal medische zorgvragen en klachten dat binnenkomt bij de HAP (huisarts) blijft groeien. Patiënten overvragen de HAP vooral met zorgvragen die met zelfzorgadvies afgehandeld kunnen worden (urgentieniveau U5). Dat gaat ten koste van de zorgkwaliteit, leidt tot lange telefonische wachtrijen en legt onnodige druk op de zorg.

Naast de non-urgente zorgvragen kost het uitvragen van persoonsgegevens veel tijd. Het spellen van de (achter)naam en doorgeven van het BSN zijn daarnaast foutgevoelig. Samen kunnen we werken aan efficiënter zorg wanneer deze gegevens voorafgaand aan het telefoongesprek met de triagist al bekend zijn.

Meer info over de app

Integrator MINDD in het kort

moetiknaardedokter app

Fijne realiteit:

Onderzoek uitgevoerd door IQ healthcare in opdracht van MINDD.

Triagegesprekken worden korter 

De duur van de telefonische triage was gemiddeld 30 seconden korter (afname van 6,2% van de normale triageduur) wanneer de patiënt vooraf digitale zelftriage had gedaan.

De kracht van meldteksten

De inzet van de juiste meldtekst bewijst dat patiënten zelf de keuze maken om de zelftriage te doorlopen. Het gevolg; een vermindering van inkomende gesprekken.

Zo werkt Moet Ik Naar De Dokter

Vcare heeft de zelftriage van Moet Ik Naar De Dokter (MINDD) in Vcare Operator geïntegreerd. Patiënten (volwassen en kind) doorlopen de online zelftriage op uw website. Ze kunnen hiervoor zelf naar uw website gaan of ze krijgen een keuzeoptie in uw meldtekst waarmee ze een SMS met link naar de zelftriage ontvangen. Met de digitale zelftriage wordt het urgentieniveau van de zorgvraag bepaald. Zo kunnen zorgvragen vooraf automatisch gefilterd worden op urgentie.

moet ik naar de dokter of thuisarts
triagiste aan de lijn

WERKDRUKVERLAGEND

De triagist krijgt alleen telefoongesprekken met urgente zorgvragen aangeboden. Daarnaast krijgt de triagist de gegevens over de patiënt en de klacht te zien in Vcare Operator. Hierdoor hoeft de triagist niet alle informatie uit te vragen, dit scheelt tijd. Zo verlagen we de werkdruk voor zorgprofessionals.

IEDEREEN WORDT GEHOLPEN

Ook patiënten met een laag-urgente zorgvraag (U5) kunnen rekenen op een gedegen en veilig zelfzorg advies volgens de CE-markering. Hierdoor wordt iedereen tijdig en efficiënt geholpen.

“Met MINDD Integrator krijg ik alleen de echt urgente telefoontjes aangeboden.”

Lieke – Triagiste

betere zorg

BETER VOOR TRIAGISTEN

  • Uitgebreide telefonische uitvraag niet is nodig.
  • Alleen patiënten met urgente zorgvragen (U2 t/m U4) worden teruggebeld.
  • Overzichtelijke presentatie van de zelftriage in Operator MINDD.
  • Significante tijdsbesparing per gesprek.
  • Aparte wachtrij optie voor patiënten die de MINDD triage hebben doorlopen.
betere zorg

FIJN VOOR PATIËNTEN 

  • Urgente patiënten kunnen voorrang krijgen in de wachtrij.
  • Direct duidelijkheid over de ernst van de klacht.
  • Iedereen wordt geholpen: Niet-urgente patiënten krijgen zelfzorgadvies.

Geen zorgen om de zorg,
Vcare & MINDD

Een toekomst waarin onze zorgen om de zorg verledentijd zijn. Een toekomst waarin iedereen van kwalitatief goede zorg kan blijven genieten. Maar dan moet er wel wat veranderen.

Volgens Ineen heeft 42% van de triagegesprekken een U4 of U5 urgentie als uitkomst. De zelftriage van MINDD helpt om deze patiënten op de juiste plek en op het juiste moment te helpen: dat hoeft dus niet altijd op de HAP.

Hoewel de zorg draait om en voor mensen wordt de zelftriage via MINDD volledig digitaal ingevuld. De zelftriage is wetenschappelijk gevalideerd: meerdere onderzoeken laten zien dat MINDD inderdaad effectief is. Zo geeft de zelftriage 4 op de 5 keer hetzelfde advies als de triagist. Daarnaast vergroot het de zelfredzaamheid van patiënten. Meer informatie over de zelftriage, effectiviteit en het gebruik van MINDD vindt u op de website van ‘Moet Ik Naar De Dokter’.

Bron: moetiknaardedokter.nl

Naar moetiknaardedokter.nl
tip van Vcare

Tip

Het is ook mogelijk om urgente patiënten die de MINDD triage hebben doorlopende voorrang te geven. Zo hebben ze de optie om de oplopende wachttijden te omzeilen.

Wilt u ook dat uw patiënten en collega’s de rust van zelftriage kunnen ervaren?

Wij helpen u graag verder!
Vul via onderstaande knoppen het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vraag aan voor huisartsen