Eerste hulp
bij verstoring

Verstoring bij Platform Vcare stap voor stap

Indien zich een grote verstoring voordoet op het Vcare netwerk kunt u de noodoplossing activeren. Hieronder leest u stap voor stap wat u dan dient te doen om zo optimaal bereikbaar te zijn voor uw patiënten.

Helaas naast vermindering op uw gebruikelijke bereikbaarheid ook een aanpassing in uw werkproces.

Hieronder vindt u het stappenplan voor uw gewijzigde werkwijze.

Wij adviseren u om dit stappenplan te downloaden en uitgeprint beschikbaar te stellen aan de dienstdoende medewerkers.

download stappenplan

STAP 1 | MOBIELE TOESTELLEN ACTIVEREN, MEDEWERKERS INFORMEREN

Het is van groot belang dat uw mobiele toestellen ingeschakeld en klaar voor gebruik zijn.

CHECKLIST MOBIELE TOESTELLEN:

    1. Volledig opgeladen
    2. Altijd ingeschakeld
    3. Volume ringtone aan

Breng dienstdoende collega’s op de hoogte van dit stappenplan. Verwijs bijvoorbeeld naar deze pagina of print deze pagina.

STAP 2 | ACTIVATIE NOODSCENARIO 01:00 UUR

Vcare activeert uw noodoplossing, hier hoeft u niets voor te doen.

  • Vanaf 01:00 uur worden binnenkomende oproepen aangeboden op alle noodoplossing geactiveerde mobiele toestellen
  • Patiënten die bellen horen de meldtekst voor calamiteiten zoals hiernaast afgebeeld
  • Bestaande gesprekken worden niet onderbroken
  • Via PIM ontvangt u updates.

STAP 3 | GEWIJZIGDE FUNCTIONALITEITEN

Door de noodoplossing wijzigen onze functionaliteiten. Voor u geldt:

  • Vaste toestellen zijn buiten gebruik
  • Operator is niet beschikbaar
  • Status wachtrijen (bv. Spoed) zijn niet actief
  • Een binnenkomende oproep wordt op álle mobiele toestellen tegelijkertijd aangeboden
  • Er is geen verschil tussen een gewone oproep of spoedoproep
  • Functionaliteiten zoals doorverbinden of wacht zijn niet mogelijk
  • Er is geen nawerktijd

Werken met de mobiele toestellen:

  • Om een oproep te accepteren toets 1
  • De mobiele toestellen werken verder zoals een standaard mobiele telefoon

STAP 4 | HERSTEL VCARE PLATFORM

Zodra de verstoring van het Vcare platform succesvol is afgerond, zullen de Vcare functionaliteiten zich automatisch herstellen. U hoeft hier niks voor te doen.

  • Raadpleeg PIM voor de meest recente updates
  • Oproepen worden automatisch weer aangeboden op uw reguliere vaste toestellen
  • U kunt opnieuw inloggen in Vcare Operator
  • Uw werkproces is volledig hersteld

Tijdens de migratie staan verschillende teams klaar om de migratie zo soepel mogelijk te laten verlopen. Naast het gekende support team staan ook interne en externe technische experts paraat. Wij adviseren u om de vorderingen van de migratie te volgen op PIM. Indien noodzakelijk zijn we uiteraard telefonisch bereikbaar.

Wij streven ernaar om de duur van de migratie, en dus bovenstaand noodscenario, zo kort mogelijk te houden. Ook na afronding van de migratie blijft een team de werking van het Vcare platform nauwlettend monitoren.

Met onze nauwkeurige voorbereidingen gaan wij deze migratie vol vertrouwen tegemoet, wij hopen u ook.