Één oplossing voor zorgproces en telefonie huisarts

telefonie huisarts bij vcare

Patiëntinformatie kan vanaf vandaag direct gekoppeld worden aan een telefonieplatform. Door het HAP-systeem en de telefonieomgeving te verbinden kunnen zorgverleners op de huisartsenpost efficiënter en effectiever de patiënt helpen. Daarom hebben Topicus en Vtel telecom een brug tussen hun applicaties gebouwd en bieden zij één centrale toegang tot het zorgproces én telefonie voor de huisarts.

Goede zorg vraagt om snel en adequaat handelen. Dat geldt voor huisartsen en andere zorgverleners, maar ook voor ICT-systemen. Huisartsenpostsystemen met patiëntinformatie en telefonieoplossingen zijn echter in de praktijk vaak niet op elkaar afgestemd, waardoor gebruikers tijd verliezen en fouten kunnen maken. Zonde, vinden Topicus en Vtel telecom. Daarom bundelen zij de krachten en verbinden zij hun huisartsenpostsysteem en Voip telefonieoplossing om praktijken optimaal bereikbaar te maken voor patiënten in Nederland. “Een koppeling die alle gebruikers op de huisartsenpost veel tijd en energie zal besparen’’, zegt Ariane Schepen van Topicus.

Een huisarts telefonie koppeling die alle gebruikers op de huisartsenpost veel tijd en energie zal besparen.

Hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

Het doel van de samenwerking is om van twee gescheiden werelden één te maken. “Het is eigenlijk heel simpel” legt Gerard Olde Olthof, directeur van Vtel uit. “Door op een beveiligde manier één keer in te loggen kun je zowel in Topicus HAP als in ons Vcare telefonieplatform werken en bellen. Je legt vanuit het dossier van Topicus HAP dan direct telefonisch contact met de betreffende patiënt of assistente en alle telefoongesprekken worden automatisch geregistreerd en gekoppeld binnen het dossier. Andere functies zijn een digitaal wachtrij, voice / gesprek opname voor kwaliteitsdoeleinden en automatisch terugbellen op het telefoon nummer. Daarnaast kunnen de gespreksopnames door geautoriseerde gebruikers vanuit Topicus HAP gemakkelijk worden teruggeluisterd via onze Vcare Recorder. Dit laatste bespaart een hoop tijd bij klachtafhandeling of auditing van de triagist”. Kortom een slimme cloud telefooncentrale met nog veel meer mogelijkheden. Bekijk hier al onze applicaties.

Ook als het nodig moet: Dossiervorming en rapportages

De koppeling is niet alleen voor de medewerkers, maar ook voor het management waardevol. Door informatie van Vcare en Topicus HAP samen te brengen ontstaat een integraal beeld. “Doordat je als instelling een completer beeld hebt van het zorgproces, van telefonie tot medische afhandeling, ben je in staat om je organisatie gerichter te sturen’’, aldus Schepen. De integrale oplossing is vanaf medio mei 2017 beschikbaar. Neem contact op voor een afspraak en maak vandaag nog gebruik van onze slimme oplossingen voor uw huisartsenpraktijk.

Klik hier als u meer wilt weten over optimale mobiele bereikbaarheid en gesprekken te voeren via het internet.