“Een communicatieplatform moet ons ontzorgen” – de overstap van huisartsenpraktijk Florijn naar Vcare

Overzicht

Organisatie: Huisartsenpraktijk Florijn

Plaats: Leiderdorp

Website: de-florijn.uwartsonline.nl

Doel

Het gebruiken van een communicatieplatform dat ontzorgt en doet wat ze in gedachten hebben.

Overstappen naar een nieuw communicatieplatform, is dat niet altijd veel gedoe? Niet bij Vcare, ervaarden ze bij huisartsenpraktijk Florijn. Een kleine maand na de overstap spraken we met Corina van den Bogaard-van de Vecht, Praktijkmanager bij huisartsenpraktijk Florijn in Leiderdorp.

“Het communicatieplatform dat wij gebruiken moet ons ontzorgen, het moet werken zoals ik in gedachten heb. Daarom zijn wij overgestapt naar Vcare. Ik was op zoek naar een aanbieder die weet waarover hij het heeft. Zo kwam ik bij Vcare terecht. Vervolgens ben ik bij verschillende praktijken gaan kijken hoe hun communicatieplatform werkt. Sommige praktijken draaiden op Vcare, andere niet. Ook heb ik onze systeembeheerders om advies gevraagd. Daarna ben ik gaan vergelijken en toen was Vcare de beste optie.

De andere praktijken die ik sprak ervaarden Vcare als intuïtief en gebruiksvriendelijk. Daar komt bij dat ik het een groot voordeel vind dat Vcare een eigen platform heeft. Hierdoor zijn ze niet afhankelijk van andere partijen en kunnen dingen zowel makkelijker als sneller aangepast worden. De single sign-on optie met Medicom, ons HIS, zorgt ervoor dat we maar 1 keer in hoeven te loggen. Daarnaast werkt de telefonie-integratie beter dan bij andere partijen. Maar ook de veiligheid vond ik belangrijk toen ik een keuze moest maken. Omdat Vcare een versleuteld platform heeft wat geen contact maakt met het openbare internet zit dit helemaal goed.

De manier waarop ik geholpen werd met mijn probleem vond ik prettig.

De overgang naar het Vcare platform ging erg soepel. Binnen een ochtend waren we al live. Op deze ochtend zijn ook meteen onze assistenten getraind in het gebruik van Vcare. Hoewel een overstap bijna nooit zonder hobbels op de weg plaatsvindt ging dit vrijwel vlekkeloos. Natuurlijk zijn er altijd kleine dingetjes. Zo liep ik net na onze overstap tegen een verlopen nummer aan. Hoewel dat via de support niet direct opgelost kon worden, heeft de engineer die onze installatie deed dit alsnog voor mij geregeld wat zorgde voor een goede oplossing.

Vcare heeft verstand van zaken, kennis in huis en weet waar je het over hebt. Dat valt op.

Het contact met Vcare liep ook goed. Ik had direct contact met de engineer die onze installatie deed, hij regelde alles gelijk en wist waar hij het over had. Vcare heeft verstand van zaken, kennis in huis en weet waar je het over hebt. Dat valt op. Daar komt bij dat een afspraak echt afspraak is: ik weet waar ik aan toe ben.

Ondertussen zijn we al 4 weken live en bevalt het Vcare platform ons heel goed. Het levert ons gemak op: alles gaat sneller. Waar ik bij ons vorige platform wel 3 keer het verkeerde nummer in kon toetsen door mijn eigen ongeduld, kan ik nu gewoon op een telefoonnummer klikken of hem van internet kopiëren om te bellen. Het klikken op de telefoonnummers om te bellen en uitbellen gaan fijn vanuit ons HIS. De integratie met ons HIS is enorm gebruiksvriendelijk, zoals met het uitbellen en de single sign-on. Ook linkt ons HIS de telefoonnummers aan een persoon. Wanneer jij belt kunnen de assistenten zien dat jij het waarschijnlijk bent en kunnen ze meteen jouw dossier openen. Dit vergemakkelijkt onze dienstverlening.

Andere praktijkmanagers die opzoek zijn naar een nieuw communicatieplatform zou ik aanraden om te gaan kijken bij andere praktijken. Maar kijk ook naar je HIS en welke partijen daar het beste mee samenwerken, de koppeling met je HIS maakt of breekt je ervaring. Voor ons is deze koppeling erg goed. Mijn collega’s zijn in ieder geval unaniem erg blij met het Vcare platform.”

Mijn collega’s zijn unaniem erg blij met het Vcare platform.