Conform de AVG bellen als (huis)arts 

Conform AVG werken met Vcare connect als huisarts

AVG: iedereen heeft er inmiddels wel van gehoord of mee te maken gehad. De Algemene Verordening Gegevensbescherming, ofwel GDPR (General Data Protection Regulation), is ingegaan in mei 2018, en is een wet die de regels rondom dataverwerking en privacy binnen de gehele EU gelijkmaakt. Deze wetgeving heeft als doel dat bedrijven zorgvuldiger omgaan met persoonsgegevens, en dat deze alleen gebruikt kunnen worden voor het doel waartoe ze zijn verkregen. Dit brengt, zowel voor de zakelijke als de zorgmarkt veel verantwoordelijkheden met zich mee.

Zorgvuldigheid in het omgaan met data en privacy in de medische zorg zit diepgeworteld in het DNA van Vcare. Al lang voor de AVG inging, voldeden de werkwijze én communicatieoplossing van Vcare aan deze wet. Hoe zit dat voor u als arts of huisarts?

Wanneer u van een Vcare connect communicatieoplossing gebruikmaakt, voldoet u wat betreft uw communicatie automatisch aan de AVG/GDPR. Ook als u als arts hulp verleent aan mensen met een verstandelijke beperking ( of verstandelijke gehandicapten ). Hoe doen we dat?

voldoen aan AVG arts of huisarts

Conform AVG als arts bellen

Communicatie met een (huis)arts begint vaak met telefonisch contact. Hierbij begint ook de veiligheid van Vcare: wij werken met zeer veilige zorgcommunicatielijnen. Doordat onze telefonieoplossing niet over het open internet gaat, wat het geval is met reguliere VoIP-oplossingen, maar over een beveiligde internetverbinding in eigen beheer, hoeft u zich geen zorgen te maken over het eventuele uitlekken van informatie. Zo kunt u AVG proof bellen!

Buiten de telefonie zijn de Vcare communicatieapplicaties ook volledig AVG-proof. Wist u dat deze Vcare applicaties geïntegreerd kunnen worden met HIS en HAPIS systemen? Bekijk via onderstaande links meer informatie voor het systeem dat u gebruikt. Maakt u gebruik van een ander systeem? Neem dan contact met ons op.

HIS van Chipsoft HAPIS van Topicus HIS en HAPIS van PharmaPartners

Veilig en privacybestendig gesprekken opnemen

Ook de gespreksopnames die eventueel gemaakt worden voor kwaliteitsdoeleinden of klachtenafhandeling, zijn alleen vanuit ons zeer veilige (SSL-certificaat) klantenportaal, te beluisteren. Voordat u toegang heeft tot deze opnames, dient u eerst met uw eigen persoonlijke inloggegevens in te loggen in het klantportaal. Vervolgens krijgt u via een tweevoudige authenticatie pas toegang tot deze opnames.

Ga naar Vcare Recorder
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

AVG conform faxen

Buiten het telefonische contact is er, wanneer er gekeken wordt naar communicatie in de huisartspraktijk, ook vaak gebruikgemaakt van een fax. Dit is bijvoorbeeld voor het verzenden van herhaalreceptuur.

Wanneer u gebruikmaakt van een traditionele, analoge faxoplossing, bestaat het risico dat u niet aan de AVG voldoet. De privacy van de patiënt én zorgverlener kan hiermee geschonden worden. Als de fax bijvoorbeeld in een openbare ruimte staat, is deze informatie (persoonlijke gegevens, medische gegevens) vrij toegankelijk. Vcare biedt een AVG-conforme Fax2Mail-oplossing aan. Hiermee kunt u medische en persoonlijke gegevens conform AVG als arts of huisarts beveiligd versturen.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Onze verkoopadviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen en wensen voor goede communicatieoplossingen in de zorg.

Contact